İş dünyasının önde gelen isimlerinin, politika yapıcılarının, içerik üreticilerinin ve medyanın katılımıyla Zorlu PSM'de gerçekleşen etkinlikte, metaverse’ün Türkiye’deki geleceği, sunduğu potansiyeller ve gelecekte temel sektörlere etkisi konuşuldu. Etkinlikte paylaşılan verilere göre, "metaverse" başarılı bir şekilde geliştirilirse, 2035 yılına kadar Türkiye ekonomisine 37,5 milyar dolar katkı sağlayabilecek. Paylaşılan diğer bilgilere göre ise yaygın olarak kullanılan ve önemli ölçüde fark yaratabilen bir "metaverse" oluşturmak için bilgi ve iletişim teknolojilerine ciddi miktarda yatırım yapılması gerekiyor. Ayrıca etkinlikte, Türkiye'deki işletmelerin dijital becerilerinin daha da fazla gelişebileceği ve politika yapıcılar ve düzenleyicilerin, rekabetçi bir "metaverse" ekosisteminin geliştirilmesinde önemli bir rol oynayabileceği vurgulandı. Türkiye'de "metaverse" fırsatlarından faydalanması muhtemel kilit sektörler ise perakende ve e-ticaret, eğitim, kültür ve turizm, oyun ve e-spor olarak öne çıkıyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Ömer Fatih Sayan, 'Metaverse' ün, sosyalleşmeden ticarete, eğitimden sanata birçok noktada sonsuz imkan sağlayacağını söyledi. Sayan, Cumhurbaşkanlığı Dijital Ofisi'nin önderliğinde bu konularda çalışmalara devam ettiklerini belirterek, şöyle devam etti: "Bu olanaklar hem yeni işletmelerin oluşmasına, hem de mevcut işletmelerde değişimine olasılık sağlayacak; başta oyun, e-ticaret, bankacılık ve perakende olmak üzere tüm sektörleri kapsayacak. Bu aşamada şunu önemle ifade etmeliyim ki 'metaverse' birlikte geliştirilmeli ve sorumlu bir şekilde inşa edilmelidir. Eminim ki 'metaverse' ekonomisi gelecekte Türkiye'nin itici güçlerinden birisi olacak. Ülkemiz dijital oyunlar sektöründeki tecrübesini, eğitimli insan kaynağını, azmini 'metaverse' teknolojileri alanında da kullanacak ve dijital oyunlar alanında gösterdiği başarıyı ve yakaladığı ivmeyi tüm paydaşlarla iş birliği içerisinde 'metaverse' teknolojileri alanında da gösterecektir."

"Teknolojinin sadece tüketicisi değil, aynı zamanda üreticisi olmayı hedefliyoruz"

Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Mehmet Fatih Kacır ise konuşmasında, teknolojik gelişmelerin, insanın sınırlarının ötesine geçme arayışıyla ortaya çıktığını kaydetti. "Metaverse"nin de bunun bir yansıması olduğunu vurgulayan Kacır, "Değişimin bizzat içinde olmak bir yandan adaptasyon gerektirse de bir yandan hayatı daha keyifli ve coşkulu yaşamak için bir fırsat sunuyor. Türkiye'de son dönemde bu alanda temel bir politika güdüyoruz, teknolojinin sadece tüketicisi değil, aynı zamanda üreticisi olmayı hedefliyoruz. Genç nüfusu göz önünde bulundurduğumuzda bu yeni alanlar için Türkiye çok büyük bir pazar olmak birlikte, sektörün büyük bir üreticisi olma potansiyeline sahip. Bu da Türkiye ekonomisi için önemli sonuçlar doğurabilir." değerlendirmesinde bulundu. Etkinliğe katılan Meta Türkiye Ülke Direktörü İlke Toptaş metaverse’ün 10 yıl içerisinde 1 milyar kişiye ulaşacağını belirterek şöyle konuştu: “Türkiye yüksek ve genç nüfusa sahip, büyüyen ve gelişmekte olan bir pazar. Veriler, Türkiye’deki küçük işletmelerin yüzde 77’si 2021 yılında işletmelerini kurarken Facebook’tan faydalandığını gösteriyor. Dünya genelinde ise 210 milyondan fazla insan Facebook üzerinden Türkiye’deki bir işletmeyle bağlantı kuruyor” dedi. Metaverse’ün Türkiye için yeni istihdam alanları ve iş fırsatları yaratma potansiyeline değinen Toptaş, “Önümüzdeki 10 yıl içinde küresel olarak 3 trilyon dolardan ve Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Türkiye'de 360 milyar dolardan fazla değere sahip olabilecek bir potansiyelden bahsediyoruz. Biz de Meta olarak, Türkiye’nin metaverse’ü hızlıca benimsemesi ve bu alanda üretkenlik göstermesi için çalışmalarımıza devam edeceğiz” diye konuştu. xtopia kurucusu Lalin Akalan ise, "metaverse"nin bir anda gündemde olan bir kavram haline geldiğini, ilk defa gerçek zamanlı ve kolektif bir şekilde küresel bir ürün geliştirme sürecinde olunduğunu anlattı. Program kapsamında düzenlenecek ikinci etkinlik olan Ancient Futures Sergisi 14 Ekim Cuma günü xtopia, Meta ve Kültür ve Turizm Bakanlığı iş birliği ile Arkeoloji Müzesi'nde gerçekleştirilecek. Yaratıcı ekosistemden davetlilere özel etkinlikten öne çıkan çalışmalar arasında projection mapping, ışık performansı ve müzenin dış yüzeyini kaplayacak bir şiir enstalasyonu bulunuyor.